Elektromobily

Závodný elektromobil Volkswagenu ovládol kvalifikáciu na známom Pikes Peak

Volkswagen I.D. R Pikes Peak ovládol kvalifikáciu na Pikes Peak International Hill Climb 2018 a stanovil behom kvalifikácie na skrátenej trati slávneho závodu do vrchu najlepší čas zo všetkých účastníkov.

V posledných týždňoch sa nemecká automobilka Volkswagen chválila svojím závodným elektromobilom Volkswagen I.D. R Pikes Peak a sebaisto tvrdila, že sa jej podarí dosiahnuť najlepší čas na trati Pikes Peak International Hill Climb 2018. A ako sa ukázalo, neostalo len pri sľuboch. Romain Dumas s elektromobilom Volkswagen I.D. R Pikes Peak ovládol kvalifikáciu na Pikes Peak International Hill Climb 2018 a stanovil behom kvalifikácie na skrátenej trati slávneho závodu do vrchu najlepší čas zo všetkých účastníkov: 3 minúty 16 sekúnd a 83 milisekúnd. Romain Dumas, trojnásobný víťaz závodu do vrchu Pikes Peak, tak bol o 11,049 sekundy rýchlejší než druhý Simone Faggioli s vozom Norma M20 SF PKP s klasickým spaľovacím motorom.

TIP:Volkswagen: Produkčná verzia elektrického modelu I.D. bude veľmi podobná konceptu | FOTO

Volkswagen a Pikes Peak

„Bol to pre nás veľmi dobrý deň. I.D. R Pikes Peak je neuveriteľný, takéto zrýchlenie a výkony som v závodnom vozidle ešte nikdy nezažil. S každým prejdeným kilometrom cítim, že som s týmto vozidlom viac a viac spojený.“ – hovorí spomínaný Romain Dumas. 

V kvalifikácii pre závod do vrchu Pikes Peak čakal každého účastníka iba prvý úsek trati o dĺžke 8,3 kilometrov z celkových 19,99 kilometrov, ktoré musia jazdci prekonať v samotnom závode. Tento ročník závodu štartuje 24. júna a Volkswagen má za cieľ vytvoriť nový traťový rekord. To znamená, aby jeho elektromobil podliezol čas 8 minút, 57 sekúnd a 118 tisícin sekundy. Ich karbónový elektromobil s prepracovanou aerodynamikou poháňajú dva elektromotory s výkonom 500 kW a krútiacim momentom 650 Nm, dostupným prakticky od nulových otáčok. To nie je na auto s hmotnosťou len 1 100 kg málo. Z nuly na rýchlosť 100 km/h má zrýchľovať za 2,25 sekundy, teda rýchlejšie ako monoposty F1 či dokonca monopost Formula E.

Zdroj: electrek.co.uk