skoda vision e koncept
Elektromobily

Škoda Vision E: Prvý elektromobil od „Škodovky“ bude SUV-kupé strednej triedy

Na nadchádzajúcom autosalóne v Šanghaji (začína 21. apríla) predstaví Škoda koncept svojho prvého elektromobilu, ktorý nesie označenie Škoda Vision E. Ešte predtým však zverejnila tlačovú správu v ktorej uvádza základné informácie o pripravovanom vozidle. K tomu pridala aj skice, ktoré údajne veľmi verne zobrazujú reálny koncept.

Škoda Vision E je plne elektrické SUV strednej triedy, ktoré môže niesť vďaka zvažujúcej sa streche aj označenie SUV-kupé či crossover. Bude prvým z 5 elektromobilov, ktoré chystá Škoda uviesť na trh do roku 2025. Tie majú pokryť všetky základné modelové segmenty. Plány automobilky verne kopírujú víziu koncernu Volkwagen Group, ktorá minulý rok zahájila stratégiu rozvoja elektromobility a autonómneho riadenia. Jeho stelesnením je nedávno predstavený koncept VW Sedric.

skoda vision e concept
Zdroj: Škoda

Takže nie je žiadnym prekvapením, že Škoda Vision E bude postavená na koncernovej modulárnej platforme MEB, ktorá je navrhnutá špeciálne pre elektrické vozidlá. Rovnako ako to, že elektromobil Škoda bude vybavený autonómnym riadením 3. úrovne (najvyššou úrovňou je 5.). To v realite znamená, že zvládne samostatný pohyb v kolónach, na diaľničných úsekoch, pri parkovaní a predbiehacích manévroch. Taktiež dokáže udržať vozidlo v jazdnom pruhu či vyhľadať voľné parkovacie miesto. A to všetko vďaka množstvu kamier a senzorov.

TIP:Škoda Vision E: Predoobraz elektrického SUV s cenou naftovej Octavie  
Rok pred uvedením elektromobilu Škoda Vision E, ktorý príde na trh v roku 2020, pôjde do predaja plug-in hybridná verzia Škody Superb.

skoda vision e koncept
Zdroj: Škoda

 

Škoda Vision E – známe špecifikácie

Elektromobil Škoda Vision E svojimi rozmermi 4 645 mm na dĺžku, 1 917 mm na šírku a rázvorom 2 850 mm nemá až tak ďaleko od sesterskej Škody Kodiaq (4 697/1 882/2 791 mm). Najväčší rozdiel je vo výške oboch vozidiel, keďže Vision E meria v tomto smere len 1 550 mm, čo je o 126 mm menej ako v prípade Kodiaqa.

SÚVISIACE ČLÁNKY: Škoda "načrtla" interiér svojho prvého elektromobilu Vision E

Celkový výkon dvoch elektromotorov činí 225 kW, pričom poháňajú všetky 4 kolesá. Vision E by mohlo byť najrýchlejšie akcelerujúcim vozidlom Škoda. A to vďaka predpokladanému vysokému krútiacemu momentu, dostupnému už od 1. otáčky. Maximálna rýchlosť je kvôli optimalizácii dojazdu obmedzená na 180 km/h. Vďaka nešpecifikovanej Li-Ion batérii dosiahne elektromobil dojazd až 500 km, ktorý je však pravdepodobne vypočítaný na základe veľmi „optimistickej“ metodiky NEDC. V skutočnosti by to mohlo byť stále veľmi slušných 380 až 400 km.

Zdroj: tlačová správa

eautoportal zdielanie

Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom