roborace robocar
Autonómne riadenie

Roborace po prvýkrát testoval samoriadiace e-formule na verejnosti

Spoločnosť Roborace už dlhší čas pripravuje svoje prvé robotické pretekárske auto. To tentokrát po prvýkrát testovala na verejne prístupnej dráhe.

Roborace doteraz testoval svoje robotické automobily len na súkromných testovacích dráhach a len nedávno demonštroval prototypy na verejnosti. Dizajn elektromobilov sme mohli vidieť síce ešte vo februári a teraz na prípravných pretekoch ePrix v Paríži. Rozdiel medzi nimi je, že zatiaľ čo začiatkom roka ukázala spoločnosť okresanú verziu s miestom pre pilota, teraz sme mali možnosť nahliadnuť na finálny kúsok. Ten už nemá miesto pre vodiča a celý je ovládaný automaticky.

Tzv. Robocar je vybavený štvoricou elektromotorov s výkonom 300 kW a batériou, ktorá poskytuje výkon až 540 kW. Autonómne vozidlo pritom neváži viac ako 1000 kg a malo by teda ponúknuť aj enormné zrýchlenie z 0 na 100 km/h. Tento údaj však zatiaľ výrobca nešpecifikuje. Každopádne „maximálka“, ktorú môže tento automobil dosiahnuť je 320 km/h.

TIP:Tesla Autopilot používa superpočítač s výkonom 150 MacBookov Pro

Samozrejme, pre potreby autonómneho riadenia v takejto rýchlosti, je Robocar vybavený aj piatimi LiDAR-mi, 2 bežnými radarmi, 18 ultrazvukovými senzormi, ako aj dvomi optickými meračmi rýchlosti a 6 kamerami. To všetko poháňané počítačom NVIDIA Drive PX2.

O víťazoch a porazených bude rozhodovať softvér

Nový pretekársky elektromobil bez posádky je samozrejme stále v testovacej fáze a aj na verejnosti zatiaľ fungoval len v „učiacom“ režime. To znamená, že ani zďaleka nešiel plnou rýchlosťou a v podstate si len testoval dráhu, po ktorej neskôr pôjde. Bude zaujímavé sledovať, ako sa takéto preteky samojazdiacich automobilov budú vyvíjať a ako si tímy poradia s úpravou softvéru tak, aby boli čo najrýchlejšie a obstáli aj v konkurencii proti svojim rivalom.

Preteky samojazdiacich športových áut sa zúčastní 10 tímov, z ktorých každý bude disponovať dvojicou automobilov riadených superpočítačom spoločnosti NVIDIA. Každou jazdou sa bude systém zdokonaľovať a autá zlepšovať svoj čas. Každý tím bude mať pritom úplne identické autá, jediným rozdielom bude softvér, ktorý ich bude riadiť.

Zdroj: electrek

eautoportal zdielanie